Inter-Beton innoveert haar vloot

Inter-Beton streeft naar innovatie, ook op vlak van zijn vloot van trekkers. Hierdoor zorgen wij mee voor een beter milieu, en voor een zo veilig mogelijke levering.

Naast de doelstelling om al onze trekkers tegen 2024 te vervangen door Euro-6 trekkers. Zijn er nog enkele zeer belangrijke innovaties:

Het ‘Active Sideguard systeem’

Één van de grootste oorzaken van dodelijke ongevallen met vrachtwagens in het verkeer zijn te wijten aan de dode hoek die ontstaat bij het afslaan.

Om dit risico zoveel mogelijk te beperken zijn onze nieuwste trucks allemaal uitgerust met het ‘Active Sideguard’ systeem. Dit systeem beschikt over verschillende sensors met een ultra-breed detectieveld, die perfect werken, onder eender welke weersomstandigheden. Deze sensoren detecteren gevaar bij rechts afslaan en waarschuwen de chauffeur visueel en auditief.

Op deze manier worden veel ongevallen vermeden.

HVO Diesel

De laatste tijd hoor je vaak praten over “HVO diesel”, maar wat voor een brandstof is dit nu precies, wat zijn de verschillen met gewone diesel en mag je het in alle machines gebruiken? Hieronder geven we enkele antwoorden.

HVO (door sommige leveranciers ook onder de naam ‘blauwe diesel’ op de markt gebracht) staat voor “Hydrotreated Vegetable Oil” en is een nieuw type dieselbrandstof. Het wordt gemaakt van afgewerkte plantaardige oliën en restafval zoals dierlijke vetten.

Hierdoor is HVO een fossielvrije en hernieuwbare brandstof met enorme voordelen op het gebied van duurzaamheid. Denk aan een zeer hoge CO2-reductie van maar liefst 89% en een lagere uitstoot van schadelijke emissies zoals fijnstof, stikstof en zwavel. HVO diesel is vrijwel geurloos en goed biologisch afbreekbaar. Kortom, de meest duurzame diesel van dit moment!

Bij Inter-Beton zijn we momenteel deze nieuwe ecologische diesel aan het uittesten bij een aantal van onze vrachtwagens.